Zapoznaj się z najczęściej zadawanymi pytaniami

» Jak założyć Konto?

Wypełnij formularz rejestracyjny i kup pierwszy pakiet BIDów. Chcesz założyć Konto jeszcze szybciej? Zarejestruj się przez Facebooka. Jeśli chcesz logować się w przyszłości przez stronę za10groszy.pl, w zakładce Moje Konto → Moje dane będziesz miał możliwość zmiany hasła.

 

» Założyłem Konto, kiedy mogę zacząć licytować?

Twoje Konto będzie w pełni aktywne dopiero po zakupie pierwszego pakietu BIDów z Cennika.

 

» Chcę zmienić swoje dane, jak to zrobić?

O wszelkich zmianach w swoich danych niezwłocznie informuj Biuro Obsługi Klienta poprzez formularz kontaktowy. Pamiętaj, że takie dane, jak imię i nazwisko, nazwa Użytkownika, adres e-mail nie mogą zostać zmienione.

 

» Jak mogę zdefiniować adres do wysyłek?

Adres do wysyłek możesz zdefiniować bezpośrednio po każdej wygranej Aukcji. Jako adres do wysyłek podawaj zawsze taki adres, pod którym jesteś dostępny w godzinach pracy firm kurierskich, a także kompletne dane do wysyłki: imię, nazwisko, adres, telefon – to ułatwi kurierowi / listonoszowi dostarczenie towaru. Wszystkie nasze przesyłki wymagają potwierdzenia odbioru, dlatego nie podawaj adresu skrytki pocztowej.

 

» Na czym polega weryfikacja Konta?

Weryfikacja Konta to standardowy proces, który ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa Użytkownikom Serwisu i potwierdzenie prawdziwości Twoich danych. Aby zweryfikować Konto, w ciągu 7 dni załącz w zakładce Moje Konto → Moje dane swój dowód tożsamości (dowód osobisty, prawo jazdy) potwierdzający dane podane w profilu: imię, nazwisko, adres zameldowania. Podczas weryfikacji Twojego profilu możesz nadal korzystać z Konta – kupować BIDy, licytować itd. Natomiast wszystkie Twoje Aukcje zostaną zweryfikowane dopiero po pomyślnej weryfikacji Konta.

 

» Jak usunąć Konto?

Aby usunąć Konto, wejdź w zakładkę Moje Konto → Moje dane i kliknij na przycisk „Likwidacja Konta Użytkownika”.

» Kupiłem pakiet, dlaczego nie mam BIDów na Koncie?

Twoje Konto zostanie doładowane BIDami automatycznie w chwili potwierdzenia wpłaty. Potwierdzenie płatności trwa najczęściej kilka minut, jednak w zależności od metody płatności i poprawności przeprowadzonej transakcji, może trwać nawet kilka dni. Serwis za 10groszy.pl nie ma dostępu do szczegółów płatności, dlatego w razie problemów skontaktuj się bezpośrednio z operatorem płatności, z którego usług korzystałeś przy doładowywaniu Konta. Więcej szczegółów na temat płatności znajdziesz TU.

 

» Czy mogę zapłacić za pakiet przelewem tradycyjnym / na poczcie?

Możesz doładować Konto tradycyjnym przelewem. Przy płatności wybierz ikonę przelewu tradycyjnego. Pamiętaj, że potwierdzenie takiej wpłaty trwa dłużej niż przy płatnościach online, Twoje Konto zostanie doładowane w ciągu 2-3 dni roboczych. Więcej szczegółów na temat płatności znajdziesz TU.

 

» Czy mogę zapłacić jednym przelewem za kilka pakietów BIDów?

Płatność za każdy z pakietów musisz wykonać osobno. Nie podawaj kilku numerów referencyjnych podczas jednej płatności ani nie sumuj kwoty zapłaty za kilka pakietów BIDów. Operator nie przekaże nam takiej wpłaty. Więcej szczegółów na temat płatności znajdziesz TU.

 

» Jak aktywować kod doładowujący?

Kod doładowujący otrzymany w prezencie od Serwisu można aktywować na stronie Cennika. Kod doładowujący możesz aktywować dopiero po tym, jak kupisz co najmniej jeden pakiet BIDów. Ważność kodu wynosi maksymalnie 28 dni.

» Co to są BIDy?

Bidy to wewnętrzna waluta za10groszy.pl i uprawnia do licytowania na Aukcjach i korzystania z innych funkcjonalności Serwisu. BIDy wydane podczas licytacji nie wracają na Twoje Konto, jedynym wyjątkiem jest zakup przez “Kup Teraz”. BIDów nie możesz przekazać innemu Użytkownikowi ani wymienić ich z powrotem na pieniądze.

 

» Co to są BIDy bezzwrotne i zwrotne, gdzie mogę sprawdzić stan Konta?

BIDy bezzwrotne możesz wygrać na Aukcjach, dostać w prezencie od Serwisu, wygrać w konkursie lub otrzymać za zakupy “Kup Teraz”. BIDy zwrotne możesz zakupić w pakietach w Cenniku lub otrzymać za wymianę przedmiotu wygranego na Aukcji. Podczas licytacji z Twojego Konta pobierane są w pierwszej kolejności BIDy zwrotne. Aktualny stan Konta jest zawsze widoczny po zalogowaniu. Historię wszystkich operacji na BIDach znajdziesz w zakładce MOJE KONTO → Historia Konta. Więcej informacji o BIDach zwrotnych i bezzwrotnych znajdziesz TU.

 

» Co znaczy „Przebij x3” na karcie Aukcji?

„Przebij x3” oznacza, że przy każdym Przebiciu (ręcznym lub za pomocą Automatu) na Aukcji z Twojego Konta zostaną pobrane 3 BIDy.

 

» O ile wzrasta cena na Aukcji?

Cena początkowa każdego przedmiotu wynosi 0 złotych, a podczas licytacji rośnie o kwotę podaną na stronie ze szczegółami Aukcji (np. 1 grosz). Każde Przebicie na Aukcji kosztuje określoną w parametrach Aukcji ilość BIDów (np. 3 BIDy).

 

» Kiedy Aukcja się skończy?

Zegar odliczający sekundy pokazuje aktualny Czas na Przebicie ostatniej oferty. Aukcja trwa tak długo, jak długo są chętni do licytacji po cenie wyższej od ceny aktualnej. Aukcja skończy się, gdy nikt nie przebije ostatniej oferty, zegar dojdzie do zera i wyświetli się napis „Zakończona”.

» Do czego służy Automat i jak go ustawić?

Automat to funkcjonalność Serwisu, dzięki której licytujesz dopiero wtedy, gdy już nikt nie przebija na Aukcji ręcznie. W momencie, gdy zegar na Aukcji zbliża się do zera, zaczyna(ją) licytować Automat(y). Automat możesz ustawić na stronie konkretnej Aukcji. Aby ustawić Automat, wystarczy wybrać liczbę Przebić, jaką Automat ma wykonać. Liczbę Przebić ustawionego Automatu można dowolnie zwiększać lub zmniejszyć do ustalonego minimum. Pamiętaj, że Automat ustawiasz na liczbę Przebić, które Automat ma wykonać, a nie ilość BIDów, jaką ma wykorzystać. Jeśli kilku Użytkowników ustawi Automat na jednej Aukcji, Automaty będą licytowały w takiej kolejności, w jakiej zostały ustawione. Więcej informacji o Automatach znajdziesz TU.

 

» Co to jest Automat Smart i czym różni się od Automatu Zwykłego?

Automat Smart zalicytuje na Aukcji pierwszy raz dopiero, gdy skończą się wszystkie Przebicia (ręczne lub Automatem Zwykłym), a w Aukcji uczestniczy już tylko jedna osoba, która jest aktualnym Zwycięzcą. Gdyby nie ustawiony Automat Smart, normalnie taka Aukcja właśnie by się zakończyła. Ustawienie Automatu Smart jest dodatkowo płatne, BIDy za uruchomienia Automatu Smart zostaną pobrane z Twojego Konta dopiero, kiedy Automat się włączy. Przed wykonaniem pierwszego Przebicia Automat Smart można wyłączyć. Kiedy Automat Smart się włączy, „zamienia się” w Automat Zwykły i od tej chwili będzie działał według wszystkich zasad dotyczących Automatu Zwykłego. Więcej informacji o Automatach znajdziesz TU.

 

» Ile kosztuje ustawienie Automatu Smart?

Za ustawienie Automatu Smart płaci się BIDami, wysokość opłaty jest zawsze widoczna na ekranie. BIDy za ustawienie Automatu Smart będą pobrane dopiero, kiedy Automat się włączy, np.: na Aukcji „Przebij x3” z opłatą 10 BID za Automat Smart, pierwsze Przebicie będzie kosztowało 13 BIDów, a każde następne Przebicie – 3 BIDy. Automat Smart można wyłączyć przed wykonaniem pierwszego Przebicia, wtedy „opłata początkowa” nie zostanie pobrana.

 

» Czy Automat można wyłączyć?

Automat Smart można wyłączyć przed wykonaniem pierwszego Przebicia. Automatu Zwykłego nie można wyłączyć, ale zawsze można zmniejszyć liczbę Przebić do ustalonego minimum – 5 Przebić. Jeśli w trakcie licytacji na Twoim Koncie zabraknie BIDów, Automat nie wykona kolejnych Przebić do czasu ponownego doładowania Konta, o ile Aukcja w międzyczasie się nie zakończy. Jeśli w trakcie licytacji osiągniesz limit wygranych, Automat nie wykona kolejnych Przebić na Aukcji, której wygranie nie byłoby w tej chwili możliwe. Więcej informacji o Automatach znajdziesz TU.

» Co to jest “Kup Teraz”?

“Kup Teraz” to możliwość zakupu przedmiotu wystawionego na Aukcji bez konieczności licytowania. Z “Kup Teraz” możesz skorzystać przez 24 godziny po zakończeniu Aukcji, dopóki ta opcja jest widoczna na stronie Aukcji. Masz do wyboru dwie opcje. Możesz zapłacić cenę rynkową za przedmiot i dostać z powrotem BIDy wydane na Aukcji (tylko z puli BIDów zwrotnych) lub możesz obniżyć cenę zakupu przedmiotu o wartość BIDów zwrotnych wydanych na tej Aukcji. Więcej na ten temat znajdziesz TU.

 

» Kiedy i ile BIDów dostanę z powrotem za zakup Kup Teraz?

Zwrot BIDów następuje automatycznie w ciągu 45 dni od daty, kiedy potwierdzisz odbiór towaru w zakładce Moje Konto → Aukcje → Kup Teraz. Otrzymane BIDy zasilą Twoją pulę BIDów bezzwrotnych. Więcej na ten temat znajdziesz TU. Otrzymasz z powrotem wszystkie BIDy zwrotne wydane na danej Aukcji. Ilość BIDów do zwrotu jest zawsze widoczna na ekranie przed zatwierdzeniem zakupu.

» Jakie limity wygranych obowiązują w Serwisie za10groszy.pl?

W ciągu 24 godzin możesz wygrać jedną Aukcję z pakietem BIDów. W ciągu 30 dni (720 godzin) możesz wygrać maksymalnie 5 Aukcji z przedmiotem. Limit dla każdej Aukcji liczony jest osobno. Jeśli licytujesz na kilku Aukcjach jednocześnie i wygrywając jedną z nich osiągniesz limit wygranych, nie będziesz mógł dalej przebijać na Aukcji, której wygranie nie byłoby możliwe. Limitu wygranych Aukcji nie można w żaden sposób zwiększyć. Jednakowe limity obowiązują wszystkich Użytkowników Serwisu. Więcej informacji na temat limitów znajdziesz TU.

» Jak zapłacić za Aukcję?

Aby zapłacić za wygraną Aukcję, kliknij na link w wiadomości z potwierdzeniem wygranej lub wejdź w zakładkę Moje Konto → Aukcje → Wygrałem. Każdą płatność musisz wykonać osobno. Nie podawaj kilku numerów referencyjnych podczas jednej płatności ani nie sumuj kwoty zapłaty za kilka wygranych przedmiotów. Operator nie przekaże nam takiej wpłaty.

 

» Ile muszę zapłacić za Aukcję?

Jeśli wygrasz przedmiot, opłacasz cenę końcową Aukcji oraz koszty przesyłki. Jeśli wygrasz pakiet BIDów, opłacasz tylko cenę końcową Aukcji. Po zapłaceniu BIDy automatycznie trafią na Twoje Konto. Jeśli cena końcowa nie przekracza 0.10 PLN, taka Aukcja zostanie automatycznie uznana za opłaconą po kliknięciu na przycisk „Zapłać”.

 

» Jak wymienić wygrany przedmiot na BIDy?

Przedmiot wygrany na Aukcji możesz wymienić na BIDy. Aby zobaczyć propozycję wymiany, wystarczy kliknąć na przycisk „Zapłać”. Przedstawiona oferta jest zawsze indywidualna i jednorazowa, w tym momencie możesz się jeszcze wycofać i opłacić wygrany przedmiot. Ilość BIDów zależy od wartości rynkowej wygranego przedmiotu oraz od ceny końcowej, gdyż wybierając opcję wymiany nie nie ponosisz już żadnych kosztów. Przy wymianie przedmiotu BIDy automatycznie zasilą Twoje Konto. Więcej informacji o wymianie na BIDy znajdziesz TU.

» Kiedy dostanę wygrany na Aukcji przedmiot?

Wygrany przedmiot zostanie wysłany w ciągu 14 dni od potwierdzenia zapłaty za Aukcję na podany w profilu adres do wysyłek. O wysyłce i numerze przesyłki zostaniesz poinformowany w osobnej wiadomości.

 

» Gdzie znajdę fakturę za wygrany przedmiot?

Fakturę za zakupiony przedmiot możesz pobrać przez 30 dni w zakładce MOJE KONTO → Aukcje → Wygrałem. Faktura stanowi podstawę gwarancji.

 

» Co zrobić, jeśli towar jest uszkodzony lub nie działa?

Jeśli towar jest wadliwy lub do uszkodzenia towaru doszło w transporcie, podstawą reklamacji jest protokół szkody wypełniony w obecności kuriera. Zasady te obowiązują również w przypadku przesyłek wysyłanych Pocztą Polską. W sprawach związanych z gwarancją towaru należy kontaktować się z firmą odpowiedzialną za dostawę towaru. Informacje na temat dostawcy znajdziesz w zakładce Dostawa w opisie każdej Aukcji.

 

» Jak mogę wystawić komentarz do wygranej Aukcji?

Po otrzymaniu wygranego przedmiotu zrób sobie zdjęcie z wygraną i opisz swoje wrażenia związane z licytacją. Komentarz możesz wystawić dla każdej Aukcji z przedmiotem (oprócz bonów Sodexo), której nie wymieniłeś na BIDy. Aby wystawić komentarz, kliknij na przycisk „Komentarz” obok wygranej Aukcji w zakładce Moje Konto → Aukcje → Wygrałem, masz na to 60 dni. Więcej szczegółów na temat zasad wystawiania komentarzy znajdziesz TU.